Kako od prodaje cveća napraviti dobar biznis

 

Za otvaranje cvećare važno je poznavati minimum neophodnih aktivnosti pri osnivanju firme, tržište, lokaciju, robu, kupce, i alat potreban za rad, savetuju iz PKS.

Ukoliko se neko odluči za pokretanje cvećare, potrebno je za početak da ima prodajno mesto, odnosno poslovni prostor. Cvećare se najčešće nalaze u malim kioscima na trgovačkim paviljonima, poput pijaca, kraj prometnih saobraćajnica, železničkih ili autobuskih stanica…

Takvi lokali su često znatno povoljniji od „luks lokacija“ u ekskluzivnim kvartovima grada. Prodavnice srednje kategorije, nalaze se u trgovačkim centrima, u blizini supermarketa, stambenim naseljima. Premijum lokacije su uglavnom u blizini poznatih salona i butika u blizini poslovnih i trgovačkih centra, važnih institucija u centru grada, na aerodromima…

Važna preporuka u uslovima današnjeg poslovanja je da cvećara ima svoju internet prezentaciju i onlajn šop.

Prodaja cveća može se organizovati na kiosku ili u zatvorenom prostoru oko 50m2, a cena iznajmljivanja prostora zavisi od lokacije na kojoj se prostor nalazi.

Rashladni sistem – Pošto  je cveće kvarljiva roba, potrebno je obezbediti rashladne vitrine ili klima uređaje.

Temperatura – Za prostorije u kojima se čuva cveće, preporučljiva je temperatura od 14°C, dok je za prostorije u kojima se cveće prodaje i slaže u aranžmane 18°C.

Neophodnu opremu čine police, radni sto, vaze i saksije, rashladna komora/klima uređaj, prostor za izlaganje, oprema za rezanje i povezivanje cveća, skladište… U manjim cvećarama jedan zaposleni je zadužen za izradu cvetnih aranžmana, a neophodno je angažovati knjigovođu.

Za uspešno poslovanje cvećare, ključna je saradnja sa dobavljačima koji bi trebalo da donose svežu i kvalitetnu robu na vreme.

Potrošnje cveća u svetu i Srbiji raste. Potrošnja raste po godišnjoj stopi od 10 odsto, uz promet preko 200 milijardi evra na svetskom i oko 20 miliona evra na domaćem tržištu, navode iz Udruženja za biljnu proizvodnju i prehrambenu industriju PKS.

– Cvećarstvo, kao specifičan vid poljoprivredne proizvodnje i ozbiljan činilac u privrednom sistemu zemlje, treba da postane profitabilna proizvodna grana. U tom smislu je neophodno udruživanje proizvođača radi čvršćeg povezivanja na planu organizovanja proizvodnje i plasmana cveća i ukrasnog bilja, kako na domaćem tako i na svetskom tržištu, kažu u Udruženju.

Izvor: PKS

Ostavite komentar