Novu Thomy proizvodnu liniju svečano je otvorio Thomy ambasador Bogdan Bogdanović

 

Širenje kapaciteta, otvaranje vrata za prosperitet svih u lancu, počev od partnera koji na srpskim njivama proizvode sirovinu, pa do proizvodnih kapacitete koji se proširuju , primarni su ciljevi kompanije „Neste“.

Ovo se čulo na svečanosti upriličenoj povodom početka rada nove proizvodne linije za THOMY proizvode u fabrici u Surčinu.

 

ČITAJTE I: Regenerativna poljoprivreda „leči“ zemljište

 

 

Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane za Nestlé jugoistočni evropski region, posebno je naglasila opredeljenje „Nestle“-a da kvalitet uvek mora biti na prvom mestu, kao i da sirovine diktiraju kvalitet krajnjeg proizvoda. Zbog toga je akcentirala značaj programa regenerativne poljoprivrede.

Foto: Agroportal.rs/Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane za Nestlé jugoistočni evropski region

-Ovaj program pozitivno utiče na društvenu zajednicu i prirodu i zbog toga sada slavimo napredak koji je praćen dobrim namerama. Kompanija blisko sarađuje s’ lokalnim poljoprivrednicima  i na taj način pomaže da zemlja, koja je najvažniji resurs u proizvodnji hrane,  ostane zdrava i plodna i za buduće generacije, od kojih smo je samo pozajmili, rekla je Matusinovićeva.

Kompanija „Nestle“ u Srbiji započela je projekat regenerativne poljoprivrede 2021. godine. Za to vreme površine su povećane sa 400 na 6.400 hektara. Više od 11.000 tona sirovine u fabriku „Nestle“ dolazi iz regenerativne poljoprivrede.

Foto: Nestle

Kompanija se obavezala da će kupovati sirovine iz regenerativne poljoprivrede, i to 50 odsto ključnih sirovina, do 2030. godine. Kada jedna kompanija izađe sa takvim javnim obećanjem koje je i obavezujuće, stvara se tržište za plasman takvih sirovina. To je razlog zbog kojeg podržava tranziciju naših proizvođača ka regenerativnoj poljoprivredi.  Ova kompanija istovremeno želi da svojim kooperantima stvori tržište za plasman njihovih roba.

Proizvođači kroz ovaj program dobijaju ne samo finansijsku već i tehničku podršku u edukcaiji i inplementaciji, a na kraju i sam plasman. Želja kompanije je da celukpan lanac svog poslovanja pokrije primarnim proizvodima iz regenerativne poljoprivrede.

Foto: Agroportal.rs

Zbog toga će u ovaj program do kraja 2024. godine biti uloženo milion evra.

Osim što pomažu u očuvanju plodnosti zemljišta i biodiverziteta, prakse poput plitkog oranja, pošumljavanja, korišćenja organskog đubriva i sadnje pokrovnih useva takođe pomažu u smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte.

Deo proizvodnje Thomy majoneza baziran je na suncokretovom ulju dobijenom iz regenerativnih izvora zahvaljujući partnerstvu sa kompanijom Victoriaoil i njenim dobavljačima suncokreta.

Foto: Agroportal.rs

Na ovaj način je „Nestle“ Srbija, nakon proizvođača sušenog povrća za čuveni dodatak jelima Začin C, u program regenerativne poljoprivrede uključila lokalne uzgajivače suncokreta. Ova sirovina se prerađuje u ulje, što je ključna sirovina za proizvodnju Thomy majoneza i soseva u fabrici u Surčinu. Plan je da u budućnosti celokupna proizvodnja bude bazirana na suncokretovom ulju iz regenerativnih izvora.

Drugi veoma značajan input u proizvodnji majoneza i sosova su jaja. Ona trenutno nisu iz domaće proizvodnje, a kako se čulo na svečanosti u Surčinu, radi se na tome da se situcija promeni kada je ova sirovina  u pitanju. Pri tom, ona moraju biti Free rench, a to znači da koke slobodno šetaju i nisu u kavezu. Proizvodnja jaja u slobodnom uzgoju je još jedan izazov koji „Nestle“ traži rešenje jer su proizvodi ove kompanije usaglašeni sa regulativom i sadrže prirodne sastojke i, što bi se reklo u svakodnevnom govoru, nemaju E broj.

Foto: Agroportal.rs

– Sa novim kapacitetom želimo popuniti rastuće potrebe za Thomy proizvodima u našem regionu, zemljama Evrope na Bliskom istoku i to zahvaljujući novoj liniji koja izbacuje 100 kesica u minuti, umesto dosadašnjih 40. Nova linija radiće sa folijom namenjenom za reciklažu i za „Nestle“ je mnogo više od same investicije u proizvodnju – ona je i odraz naše posvećenosti lokalnoj zajednici i očuvanju resursa za buduće generacije, poručila je Renata Matusinović.

Foto: Nestle

Potpuno automatizovanu liniju za punjenje dojpak kesica, pakovanje kutija i paletiziranje, dva i po puta većeg kapaciteta naspram trenutne, svečano je otvorio kapiten košarkaške reprezentacije Srbije i THOMY ambasador Bogdan Bogdanović.

-Nastavljamo da grizemo za nove pobede, kako to kaže i slogan naše poslednje kampanje, u kojoj je Bogdan bio sjajan kapiten. Videli smo u njemu lidera, neupitnu i snažnu ljubav prema zemlji, ali i velikodušnost, brižnost, pouzdanost i odgovornost, što su sve vrednosti iza kojih stoji i naš brend, istakla je Renata Matusinović.

Foto: Agroportal.rs

Bogdanović je brojnim gostima, predstavnicima medija i zaposlenima priredio veliko iznenađenje kada se, umesto obraćanja putem video-linka, lično pojavio.

-Izvinjavam se što prekidam program, ali želeo sam da lično upoznam neverovatan tim koji stoji iza ovog ukusa sreće. Uspeh se gradi kroz saradnju i kvalitet, bilo da je reč o sportskoj karijeri ili proizvodnji hrane, rekao je Bogdanović, čiji se lik i potpis nalaze na kesicama THOMY majoneza.

Foto: Nestle

Pre pola veka „Nestle“ je postao vlasnik THOMY brenda. Tokom tih 50 godina razvio se u globalno prepoznatljiv kulinarski brend zahvaljujući pre svega,  pažljivom izboru sirovina, savršenom ukusu i širokom asortimanu proizvoda. U Srbiji je počeo da se proizvodi 2013. godine, a od 2020. godine u Surčinu se proizvode i inovativne tube koje se izvoze širom sveta.

Foto: Agroportal.rs/“Nestle“ tim

Kapiten srpskih košarkaša ljubav prema svojoj zemlji najbolje pokazuje na sportskom terenu, „Nestle“-ova briga za ljude i prirodu ogleda se u brojnim inicijativama koje promovišu održive prakse.

 

 

Zaprati Agroportal znanje je moć na Instagramu 

Lajkuj Agroportal znanje je moć na Facebooku

 

 

Svoj ukupan uticaj na životnu sredinu „Nestle“ smanjuje i primenom naprednih, inovativnih tehnologija u proizvodnji. Nijedan komad otpada iz dve fabrike u Surčinu ne završava na komunalnim deponijama, čime već duže od četiri godine kompanija ispunjava ambiciozni cilj Zero Waste to Landfill. U izgradnji fabrike obroka na biljnoj bazi iskorišćeno je 1.150 kvadratnih metara izolacionih ploča napravljenih od reciklirane ambalaže „Nestle“ proizvoda, što je dokaz da cirkularna ekonomija može biti integralni deo moderne prehrambene proizvodnje. Osim toga, u obe fabrike se koristi struja iz obnovljivih izvora, uz najsavremenije sisteme za praćenje potrošnje energije, a neizostavno je i prečišćavanje otpadnih voda.

Piše: Jasna Bajšanski