Najtraženija hrana u 2025. godini biće med

 

Stručnjaci i analitičari iz industrije hrane i pića podelili su na početku 2025. godine spisak trendova za koje smatraju da će najviše odjeknuti kod potrošača u narednih 12 meseci.

Na prvo mesto stručnjaci su stavili med.

 

ČITAJTE I: Kada se zaljute slatki džemovi dobije se “Ljuta Sremica”

 

 

Kupci su nedavno širom Evrope bili šokirani kada je otkriveno da 100% meda u Austriji sadrži dodatni šećer, 96% meda u Velikoj Britaniji, 83% u Nemačkoj, 79,31% u Srbiji, 62,5% u Finskoj…

Foto: Pixabay

Kako stručnjaci navode, ovo je nateralo potrošače da pažljivije razmišljaju o medu koji nabavljaju. Sve više se traže tegle meda od manjih, etički nastrojenih proizvođača, sa dokazima oautentičnosti meda, bez dodavanja stranih šećera.

Poseban trend kome se predviđa svetla budućnost, a koji već od polovine 2024. godine postaje sve interesantniji kao novi trend, jeste jedan sasvim novi način upotrebe meda kome se predviđa fenomenalna budućnost!

Foto: Pixabay

 Šta kupci žele?

Obrasci kupovine, želje i potrebe potrošača se menjaju bržim tempom nego ikada ranije kada su u pitanju hrana i piće. U današnje vreme, uglavnom su vođeni društvenim medijima.

Svi proizvođači i trgovci žele da se ova iskustva i želje kupaca odraze i na rafove njihovih supermarketa i specijalizovanih prodavnica hrane.

Evo šta stručnjaci predviđaju da će biti najtraženija hrana u 2025, po redosledu njihove procene:

-med;

– španska hrana;

-azijski ukusi;

-pistaći;

Foto: Pixabay

-autentični svetski ukusi (iz južnoameričkih država, ali i iz Turske, Grčke, Argentine, Portugalije i Švajcarske);

-hrana koja donosi svesno uživanje – gde poslastica ne samo da zadovoljava već je i usklađena sa njihovim ličnim vrednostima – od etičkog izvora do smanjenog otpada odnosno zagađenja životne sredine;

– hrana koja pomaže razvoj planetarno pozitivnih navika (60% potrošača je želi, a 32% potrošača uopšte ne želi hranu koja izaziva štetu po životnu sredinu);

-međunarodne grickalice (hrana koja je masovno privlačna, često starija i odavno poznata, delimično izmenjena ili ne, ali sa pričom o kulturnim korenima ili nostalgiji iz detinjstva);

Foto: Agroportal.rs

-proizvodi bez aditiva i konzervanasa, minimalno obrađeni, prirodni, organski…;

-hrskavija hrana u najširem smislu reči;

– čajevi;

– alge, morska mahovina, pačja trava, agar-agar;

-proteinska hrana;

– jela pogodna za zabave kod kuće, 38% učesnika favorizuje male zabave kod kuće, oko 35% je reklo da je to zbog krize troškova života, 48% jer im se dopada intimna atmosfera koju su mogli da stvore, a 58% im se dopada činjenica da je njihov dom tiši od restorana, te mogu da vode smislenije razgovore, prosečna odrasla osoba je bila domaćin dve kućne zabave 2024. godine, prisustvovala je na tri ili više u tuđim domovima, a polovina anketiranih bi želela da ide na više žurki;

Foto: Unsplash

-inovativni proizvodi koji pomažu unos vode sa raznim dodacima, kolagenom, vlaknima, proteinima, antioksidantima, elektrolitima…;

– hrana sa vlaknima;

– hrana luksuzne udobnosti (jastog, pržena piletina, kavijar, hrskava pileća koža, sos od sušenog paradajza i melase);

Foto: Pixabay

– nostalgična hrana koja je aktuelna već godinama uz udvostručenje žudnje iz detinjstva, dobar primer uspeha takve hrane je hleb sa belim lukom, 18% globalnih potrošača želi da vidi nostalgične ukuse kada biraju hranu, pri čemu je jedan od preovlađujućih aspekata trenda zasnovan na ponovnom oživljavanju retro načina razmišljanja i dubljem uvažavanju bezvremenskih tradicija;

– pasulj i mahunarke;

– voće i jezgrasto voće;

 

Zaprati Agroportal znanje je moć na Instagramu 

Lajkuj Agroportal znanje je moć na Facebooku

 

 

 

-visoko kvalitetno meso;

– hrana iz zavičaja;

-hrabri profil ukusa pića, zamašćena pića, pića sa fermentisanim i kiselim sastojcima…

Izvor: SPOS