Za Kite doo prodaja poljoprivrednih mašina nije jedina opcija

 

U svakom lošem ima i nešto dobro, ovim rečima izvršni direktor Kite doo Đorđe Mišković ukratko opisuje situaciju u kojoj smo se svi, pa i distributeri poljoprivredne mehanizacije, zajedno našli usled pandemije virusa Covid -19. Naime, proizvodnja hrane nije smela da stane, a potrošnja autputa iz poljoprivrede sigurno nije pala ali svi inputi, uključujući i poljoprivrednu mehanizaciju su stradali.

-Kupovalo se ono što se mora, a u skladu šta je ko mogao da priušti. Veoma smo zahvalni i državi Srbiji, i Fondaciji „ Prosperitate“ i donacijama drugih zemalja ali ta neka nit iz agro sezone, perioda kada ljudi planiraju nabaku, preselila u kalendar subvencija. Sem toga, imali smo sreće i da su cene poljoprivrednih proizvoda porasle pa smo najveći skok prodaje osetili kada je cena kukuruza bila najveća, za Agroportal – znanje je moć kaže Mišković.

Trendovi precizne poljoprivrede

Prema njegovim rečima, tačno je da se tržište budi ali kontakti nikada nisu ni prekinuti, pa su mnoge firme iz ove branše, a sigurno da je Kite doo na čelu te kolone, u velikoj meri prešle na digitalno informisanje kupaca o svim događajima, komunikacije putem društvenih mreža, web sajta, prvog digitalnog sajma u kojem su prošle godine učestvovale, Dana poljoprivrede odražanom u organizaciji Novosadskog sajma i sl.

-Dobro je što se među mladim poljoprivrednicima izdvojila jedna grupa koja prati trendove precizne poljoprivrede, nove generacije motora, transmisija, uštede goriva, pogodnosti koje donosi udobnost kabine, ergonomskih zahteva i drugo. Drugim rečima, postoje oni mladi ljudi koji postavljaju standarde drugim poljoprivrednicima. John Deere nije jeftin brend i grupa koja ga može priuštiti nije velika i zbog toga se Kite doo mora po nečemu razlikovati od drugih, kaže naš sagovornik.

Tu se ubrajaju, kako navodi Mišković, servis posle prodaje, produžena garancija, raspoloživost delova u najkraćem mogućem roku, što se u praksi realizovalo, a i dalje se realizuje tokom pandemije, tako da je svaki kvar otklonjen veoma brzo i zbog toga nije zabeležena ni jedna usmena ili pisana pritužba.

Motori STAGE V deo su ekološke priče

Ono o čemu brend  John Deere posebno vodi računa su ekološki momenti koji sve veći značaj dobijaju tokom procesa harmonizacije domaćih sa propisima Evropske unije. U praksi se videlo da svaki veći fond, kao što je sada „Prosperitate“, emisiju izduvnih gasova postavlja kao jedan od kriterijuma za motore na traktorima.

-Zaštita životne sredine je jedan od prioriteta, jedan od važnih momenata za budućnost jer je naša planeta vlasništvo svih nas, Zemlju moramo čuvati jer ona ne pripada samo ovoj generaciji. Kontaminacija okruženja, počev od automobila na ulicama pa do traktora na njivama, na direktan i indirektan način, kroz zatrovanu hranu, skraćuje životni vek čoveka. Kada se priča o sistemima HACCP ili nekim drugim koji nalažu sledljivost, mi sa svoje strane dajemo doprinos da se ta granica, koja je zakonom regulisana i u Srbiji, svake godine pomera na gore. Zbog toga motori STAGE III i STAGE IV već polako idu u prošlost, STAGE V je ono što dolazi, a to je upravo deo ekološke priče, objašnjava Mišković.

John Deere sem mašina nudi i nove tehnologije

Jedan od momenata po kojima ovaj brend želi da bude različit od drugih je brzo donošenje odluke o finansiranju i podrške kupcima. Upravo to je, po rečima prvog čoveka Kite doo, veoma često onaj okidač koji završava posao kada se ljudi dvoume ili su na ivici da prođu kriterijume banke ili lizing kuće.

-U takvim situacijama tu smo mi da pomognemo uzimanjem dela rizika. Takođe, radimo program „staro za novo“ koji se odnosi na mašine koje smo mi prodali. John Deere je od prošle godine učinio pomak u repozicioniranju tržišta u smislu da više nije samo ponuđač mašina već je i ponuđač tehnologije. Mi, za sada skromono, iz Kite doo počinjemo sa našom agronomijom, a na osnovu iskustava iz Mađarske gde je Kite Zrt, kao naš osnivač, lider u ovom segmentu. Mi ćemo na nekoliko imanja, referentnih gazdinstava, započeti sa projektima, ogledima i prezentacijama na licu mesta iz oblasti precizne poljoprivrede. To znači da uz seme, đubrivo, mehanizaciju nudimo i tehnologiju. A to je proces koji ljude treba da uveri da sa kontrolom troškova, kost monitoring, postižu veće, čak rekordne prinose koje, u ovom trenutku, možda ne možemo ni da zamislimo, priča Mišković i objašnjava da se kod primene ovih tehnologija parcele prvo zoniraju i onda reč „prosek“ više ne važi jer  cela parcela treba da bude ujednačena.

Na osnovu svega ovoga da se zaključiti da je reč o velikim pomacima o kojima ćemo u budućem periodu tek pričati i pisati.

Piše: Jasna Bajšanski  

Foto: Kite doo

Ostavite komentar