Ministarstvo trgovine pokreće kampanju o rizicima konzumacije i prodaje jakih alkoholnih pića

 

Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine saopštilo je danas da će zajedno sa Savezom proizvođača rakije Srbije i nadležim institucijama, pokrenuti kampanju edukacije stanovništva o rizicima konzumacije i prodaje jakih alkoholnih pića neregistrovanih proizvođača, sumnjivog kvaliteta i potencijalno opasnog po zdravlje.

 

 

 

ČITAJTE I: Rakijski putevi za domaće i strane turiste

 

 

 

Ministar spoljne i unutrašnje trgovine Tomislav Momirović podsetio je da je rakija nacionalni proizvod, koju je Unesko uvrstio na Listu svetske kulturne nematerijalne baštine, „pa je naša obaveza da štitimo kvalitet ovog proizvoda“.

– Moramo da uložimo puno energije kako bi pospešili proizvodnju i zajedno sa proizvođačima radili na podizanju kvaliteta rakija proizvedenih u Srbiji. Da bi to postigli, moramo zajednički snagama da radimo na uređenju tržišta kako bi zaštitili potrošače i kako bi građani imali bezbedan i kvalitetan proizvod. Šljivovica nije običan proizvod, to je sasvim sigurno najveći brend u hrani i piću koji naša država ima i naša je dužnost da zaštitimo potrošače i zaštitimo rakiju kao nacionalni brend Srbije – rekao je Momirović.

Zaključak sastanka predstavnika Ministarstva trgovine i Saveza proizvođača rakije je da Srbija ima dobar i moderan Zakon o jakim alkoholnim pićima, ali i evidentan problem jer veliki broj ljudi nije upoznat sa zakonskim regulativama koje im omogućavaju da posluju u legalnim tokovima.

 

Zaprati Agroportal znanje je moć na Instagramu 

Lajkuj Agroportal znanje je moć na Facebook 

 

 

 

Ministarstvo trgovine apelovalo je na sve potrošače da proizvedena rakija, bez oznake porekla, zdravstvene kontrole i naplate poreza i akcize, nije bezbedan proizvod. Ministar Momirović je istakao da će na ovaj način svi potrošači biti u mogućnosti da konzumiraju visoko kvalitetne rakije, kao i da će opšti kvalitet proizvoda biti podignut na viši nivo.

Izvor: Beta

Foto: Pixabay