Privredna komora Srbije (PKS) i Razvojna agencija Srbije (RAS) organizuju nastup 11 kompanija iz Srbije na sajmu GULFOOD (www.gulfood.com) u Dubaiju, jednoj od najvećih i najznačajnijih specijalizovanih izložbi prehrambene industrije u Ujedinjenim Arapskim Emiratima (UAE) i regionu Zaliva, koja će se održati od 21. do 25. februara. Ovo je prvi sajam koji će se održati uživo u 2021. i od početka pandemije Kovid 19, uz prisustvo predstavnika kompanija koje izlažu na sajmu i poštovanje svih mera zaštite.
Proizvodni i izvozni potencijal predstaviće: Master Fruits Beograd, PIK Bečej, Fabrika dečije hrane Dobanovci, Mambiko agrar Beograd, Cold Pressok, Beograd, Natura Gusto Paraćin, ITN Beograd, MIRAX AGRAR Beograd, Jafa Crvenka, BMN Malinas, Požega i Mlekara Šabac. Srpski proizvodi biće predstavljeni u jednoj od glavnih hala, Trade Centre Arena, rezervisanoj za Nacionalne paviljone.
Posetioci sajma GULFOOD, potencijalni poslovni partneri, uvoznici i distributeri imaće priliku da se upoznaju sa širokim asortimanom srpskih proizvoda počev od smrznutog, sušenog i konzerviranog voća i povrća, voćnih preliva i kvalitetnih džemova bez dodatog šećera, mlečnih proizvoda, dečije hrane, hladno ceđenih sokova do butera i mleka od koštičavog voća, granola, proizvoda od ekstrudiranog pirinča i humusa.
-Ujedinjeni Arapski Emirati uvoze više od 80 odsto prehrambenih proizvoda od čega 50 odsto ponovo izvoze u zemlje Zaliva i istočnu Afriku i ulazak na ovo tržište predstavlja dugoročno obezbeđivanje poslovanja svim proizvođačima hrane i pića iz sveta, pa samim tim i veliku šansu za srpske kompanije. Važno je napomenuti da proizvođačima koji žele da izvoze na tržište UAE posedovanje Halal sertifikata daje dodatu vrednost proizvodu. Halal sertifikat obavezan kod proizvoda animalnog porekla kao što su mleko i mlečni proizvodi i meso, objasnila je Zorana Delić iz Privredne komore Srbije.
Posetioci sajma su kupci, predstavnici maloprodajnih lanaca i uvoznici najviše sa Srednjeg istoka, zatim iz Azije i Afrike, dok ih je nešto manje iz Evrope i Amerike.
Ove godine registrovano je 2.845 izlagača iz 85 zemalja sveta, a osim Srbije, na nacionalnim štandovima predstaviće se i Italija, Francuska, Belgija, Nemačka, Rusija, Austrija, Španija, Holandija, Turska, Tunis, Saudijska Arabija, SAD, Indija, Egipat, Japan.
Posebne mere zaštite od epidemije biće sprovođene tokom sajma, a koje podrazumevaju obavezno nošenje maski, dezinfekcija ruku, držanje distance od 2 metra, vazduh u halama se menja osam puta u toku sat vremena, propisano pravilo jedna osoba na 4 kvadratna metra, svaki uzorak za degustaciju mora biti posebno upakovan, poslovni razgovori dozvoljeni su 1 na 1, na svakom štandu biće postavljena zaštitna stakla kao dodatna sigurnost prilikom poslovnih razgovora između izlagača i poslovnih partnera.
GULFOOD se prostire na 100.000 kvadratnih metara , godišnje ga poseti preko 95.000 posetilaca iz oko 100 zemalja, održava se 26 godina, a Srbija se, sa izlagačima, predstavlja četvrti put.