Jedan od najstarijih banatskih gradova je Vršac. Smešten pod bregom na čijem vrhu ponosito stoji Vršački zamak, ovaj grad i njegovi žitelji ponosni su ni dugu istoriji koja je prvi put počela da se beleži u 14. veku, na svoje vinograde, čuvena vršačka vina, bogato kulturno nasleđe. Zbog specifičnog mikroklimata u Vršcu nekako uvek duva vetar, pa ga i Turistička organizacija grada predstavlja kao grad vetra, ljubavi i vina, nezaobilazno mesto za nudi odmor, sportsko-rekreativne aktivnosti i ekstremne izazove, kulturne i dr. sadržaje.
Na promociji turističke ponude Grada Vršca održanoj u Privrednoj komori Vojvodine (PKV) direktortka TO Vojvodine dr Nataša Pavlović istakla je da ovaj grad ima mnogo toga da ponudi u svako godišnje doba, i da će svaki turista bez obzira kada ga poseti, iz njega otići zadovoljan i sa punim koferom lepih uspomena.
ČITAJTE I: Počelo prijavljivanje za „Prvu varjaču Laćarka”
Ona je rekla da Vrščani za dobro raspoloženje i osećaj posebne prijatnosti krive ružu vetrova, jedan od zaštitnih znakova grada te je s’ toga Vršac poznat kao grad vetra, vina i ljubavi. On je i mesto dobrih i divnih ljudi koji umeju da rade svoj posao, da se kreću u skladu sa savremenim trendovima, koji znaju da pokažu svoje gostoprimstvo i svoje turističke proizvode predstave na pravi način.
-Na teritoriji grada nalazi se najveće vinogorje u Srbiji, Vršac tokom cele godine ima bogat i sadržajan program, brojne manifestacije među njima najstarija i najveća, Dani berbe grožđa „Grožđebal” koja će ove godine biti održani 64. put. Svakog trećeg vikenda u septembru, za četiri dana trajanja ove manifestacije Vršac ugosti oko 150 hiljada turista.
“Grožđebal” je poneo prestižno priznanje, oznaku „Najbolje iz Vojvodine“, koja je nakon pet godina pauze obnovljena 2021., na inicijativu Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam, i podršku Pokrajinske vlade, Turističke organizacije Vojvodine i DOO ,,Jugoinspekt – Novi Sad“.
– Vršac treba posetiti zbog više razloga – prirodnih resursa, jedinstvenih mesta poput Zagajičkih brda, skrivenih između Deliblatske peščare i sela Zagajica, Vršačke kule iz XV i crkve Svetog Teodora Vršačkog, nazvane po episkopu Teodoru Nestoroviću iz XVI veka čije ime nosi i glavni gradski trg, zaštitnik grada. Vršac je jedan od „manjih“ gradova u Srbiji koji imaju dovoljno smeštajnih jedinica u domaćoj radinosti i u hotelskim kapacitetima. Posebno bih istakla Hotel „Villa Breg“ na Vršačkom bregu koji dominira okolinom, te Stari podrum „Helvecija 1880“, koji će u skorije vreme početi da prima goste u punom obimu, rekla je Pavlovićeva.
Ona je napomenula da je TO Vojvodine „Helveciju“ obuhvatila kampanjom „Vojvođanski ručak“, koja se realizuje sa ciljem brendiranja gastronomske ponude Vojvodine i njene promocije na regionalnom tržištu. Ovo dokazuje da TO Vojvodina uvek ide korak ispred, a to nije teško uraditi kada se imaju saradnici kao što su oni iz TO Vršac.
Tatjana Palkovač, direktorka TO Vršca, osvrnula se na neizvesnu situaciju u prethodnom periodu, koja je „zamrzla“ sve turističke aktivnosti. Međutim, od marta ove godine, turistička priča nastavlja svoj razvoj ustaljenim tokovima.
– Pred nama je letnja sezona ozbiljnih manifestacija. Nastupili smo agresivnije, pripremili dodatne sadržaje i pored sajmova u Banjaluci, Bijeljini, Temišvaru, nastavili smo promociju u Privredoj komori Vojvodine zajedno sa predstavnicima turističke privrede, ovog puta Hotelom „Villa Breg“ i „Helvecija 1880“. Odlučili smo da predstavimo turističke programe City break, „Put vina“, Vršačke planine i šetnju po krovu Vojvodine – Guduričkom vrhu koji doseže do 641 metar nadmorske visine, Deliblatsku peščaru i Zagajička brda, turu „Vinski podrumi“, gastronomsku ponudu i brojne manifestacije koje će se održati u Vršcu tokom 2022. godine, rekla je Palkovačeva.
Ona je posebno naglasila da je Vršac grad čiji stanovnici udišu čist vazduh, piju svežu, izvorsku vodu, piju kvalitetna i vrhunska vina. Jedan je od tri grada u Srbiji sa najčistijim vazduhom, što je razlog više da se u njega dođe. Vršac je i vinarski i vinogradarski grad i ne postoji niko ko dođe, makar i u kratku posetu, a da ne prođe put vina i degustira ih.
Bila je ovo prilika da se najave tri julske manifestacije. „Festival vina“ biće održan 01. i 02. jula, od 11-13 jula je termin za Međunarodni festival folklora, a od 28-30. jula Wind rock. Zanimljivi događaji se održavaju tokom cele godine, ali za Vrščane i njihove goste iz zemlje i regiona, pre svega Rumunije, „Dani berbe grožđa“ trećeg vikenda septembra, koji za četiri dana okupi 150 hiljada posetilaca, fešta je bez premca.
Palkovačeva je naglasila da u Vršcu ima dovoljno smeštajnih kapaciteta, kako u privatnom sektoru, trenutno više od 200 ležajeva, u 90 odsto slučajeva na nivou 3* i 4*, tako i u hotelima. Zainteresovanost Vrščana da se uključe u ovu delatnost je tolika da se kategorizacija novih smeštajnih jedinica vrši tri puta mesečno.
Vršca kao turistička destinacija ima mnogo prednosti, pre svega dostupnost svih sadržaja u gradu i njegovoj okolini. Iz ovog banatskog grada vrlo brzo se može doći do Deliblatske peščare i belocrkvanskih jezera, Kovačice, skoknuti do Temišvara. Tu je i Gradsko jezero na kojem tokom jula i avgusta dežura spasilačka služba, a Zavod za kontrolu voda svakih 15 dana proverava kvalitet vode. Uz jezero su i bazeni, a ko želi može da se kupa i u bazenima motela „Vetrenjača“, Dunavu, Neri ili Karašu. Za pecaroše najprivlačnija je obala Kanala DTD, a prošle godine je postavljena platforma za sportski ribolov u Vlajkovcu namenjena osobama sa invaliditetom i svim ostalim ljubiteljima ribolova ili boravka u prirodi.
– Mislim da smo ovom prezentacijom mnoge podstakli na razmišljanje gde će provesti slobodne dane. Mi ih rado očekujemo i sigurana sam da ćemo im biti dobri domaćini – poručila je Tatjana Palkovač.
Kristina Đogo je rekla da će i u budućem period PKV biti mesto na kojem će se turistički poslenici iz čitave Vojvodine podsećati na sve ono što jeste turistička ponuda Vojvodine ali i predstavljati novine na turističkoj sceni.
-Prema podacima za prva četiri meseca ove godine broj dolazaka turista povećan je za čak 80, a broj noćenja za 50 odsto u odnosu na isti period lane. Većina njih bili su strani turisti. Ovi pokazatelji poručuju da treba raditi na promovisanju domaćeg aktivnog turizma što je, rekla je Đogo.
Ona je najavila da će se 9. juna u Master centru Novosadskog sajma , a dan kasnije u Vrdniku Turistički samit Vojvodine. Na ovom skupu govoriće se o problemima koji prate ovu granu privrede ali i mogućnostima unapređenja vojvođanske turističke ponude.
Tekst i foto: Jasna Bajšanski