Za Republiku Srpsku Srbija je najvažniji spoljnotrgovinski partner i u prvih šest meseci ove godine zabeležen je rast izvoza u Srbiju. Međutim, uvoz je pokriven izvozom oko 60 odsto, dok je ukupna pokrivenost sa inostranstvom 80,3 odsto, reči su Vladimira Blagojevića portparola Privredne komore Republike Srpske.
-U Vojvodini živi mnogo ljudi poreklom iz Republike Srpske i Krajine što nam olakšava put do kupaca. Zbog toga je na našem štandu na nedavno završenom 88. Međunarodnom poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu najviše posetilaca upravo bilo iz Bosne i Hercegovine. Oni su se raspitivali gde u Srbiji mogu da pronađu naše proizvode, rekao je Blagojević.
A na poslednjoj sajamskoj priredbi predstavilo se 13 firmi. Od tog broja šest je direktno predstavljalo svoje proizvode, a sedam su bili organski proizvođači. Ponuda je bila šarenolika, od ajvara, preko delikatesa od belog luka, sokova i sirupa, sirćeta, brašna, ulja čajeva, džemova, briketa, pa do kozmetike.
-Na Poljoprivrednom sajmu smo predstavili samo delić onoga što imamo. Razlog našeg dolaska bila je želja da upoznamo rad konkurencije, da vidimo kuda je otišao svet, posebno učesnici stranih zemalja, naglasio je portparol PKRS od kojeg smo čuli da je u Republici Srpskoj urađeno istraživanje o odnosu potrošača prema domaćim proizvodima.
Rezultati su pokazali da kupci ne prepoznaju proizvode koji nastaju u Republici Srpskoj kao domaće već da domaćim smatraju one uvezene iz Srbije.
-Zato nam je važno da se i potrošači iz Srbije upoznaju sa našim proizvodima, da ih prepoznaju i kupuju, zaključio je Vladimir Blagojević.
Prema njegovim rečima, cene proizvoda iz Republike Srpske su konkurentne u odnosu sa proizvodima iz Srbije , a ne zaostaje ni kvalitet.
Piše: Jasna Bajšanski